fredag 21 september 2012

...and you know we don't give a fuck it's not your birthday!

Blus från H&M+, kjol från Å+/Åhléns, och tattiga strumpbyxor som inte håller från whatever skitställe.

Vit schäfer från Orsavovven.

Mörk schäfer från kenneln Kickvas. 
På väg ut på rävjakt!

Fars vardagsrum.

Nya balla dojor.

Banan- och gräddtårta.

Vegetarisk smörgåstårta.


Idag fortsatte firandet! Gjorde några ärenden, såg ett par popstjärnor jag gillar (Simon Gärdenfors och Frej Larsson) som råkade vara i mitt kvarter, och tog sedan tåget hem till min syster. Mycket praktiskt att hon och hennes familj, trots att de bor mitt på vischan, har typ tre minuter till järnvägsstation.
Fick sjukt delikat vegosmörgåstårta, gött fikabröd och en jättefin Hello Kitty-tårta.
Av far och bror fick jag, bl.a, den här tweedaktiga dräkten och vinterskorna. Precis som jag önskat mig! Ska väl inte ha dem tillsammans, och annan blus till dressen, men ni får se dem ändå. Dräkten är från Ellos (köps kjol och kavaj i separata delar, ej som dräkt) och pjucksen från Cellbes. Både kjol, kavaj och skor var i minsta laget men jag tycker det funkar ändå. Eller vad säger ni?

5 kommentarer:

Thunsorken sa...

Jättefina! Passar perfekt!

Gretzel. sa...

Tackar! Kavajen ser inte lite trång ut då, eller kjolen för lång? Kändes både fint och lite halvosäkert. Men pappe sa att jag var fin!

Thunsorken sa...

Jag tycker inte att de ser trånga ut på bilderna. En stor kavaj i tweed riskerar dessutom att se ut som en herrkavaj, så hellre trång än stor. Visst?

Gretzel sa...

Jamen det har du helt rätt i! Sopranos ;P

Thunsorken sa...

Haha, precis! SOPRANOS! det går fetbort! Nu är du glad att kavajen är trång, visst? ;-)