onsdag 18 december 2013

Text.

Kan passa på att lägga upp en till grej här när jag ändå är inloggad. En text, inget avancerat, som jag skrev i en internetdagbok en gång. Blev så nöjd att jag även har den på ett par dejtingsajter.

"Jag är tjock. Det är ok. Om du har synpunkter på det vill jag inte höra dem. Behåll dina fascistiska och människofientliga kroppsideal för dig själv, tack! (Naturligtvis tänder folk på olika saker, det är inte det jag menar. Om du bara går igång på nätta tjejer eller enorma bröst får du såklart göra det, det är inget jag har med att göra - men gör inte dina preferenser till något allmängiltigt, något alla ska passa in i för att duga. Låt oss se ut som vi gör, oavsett om vi är smala, tjocka, mittemellan, muskulösa eller något helt annat.)"

Det fångar min syn på fat acceptance rätt bra!

Inga kommentarer: